Naš sistem najbolje funkcionise kada je JavaScript uključen.

| LekarskiPregled

Higijena spavanja

Higijena spavanja se odnosi na zdrave navike spavanja. Dobra higijena spavanja je važna zbog toga koliko je važno dobiti dobar san za vaše mentalno i fizičko zdravlje, kao i za vašu ukupnu kvalitetu života.

Vaše ponašanje tokom dana - ne samo pre odlaska na spavanje - može uticati na to koliko dobro spavate. Vaši izbori hrane i pića, raspored, večernja rutinu i mnoge druge aktivnosti igraju ulogu u vašoj sposobnosti da spavate.

Evo nekoliko saveta za dobru higijenu sna:

Idite u krevet i budite se u isto vreme svakog dana, čak i vikendom. Ovo će vam pomoći da regulišete prirodni ciklus spavanja i buđenja.

  • Idite u krevet i budite se u isto vreme svakog dana, čak i vikendom. Ovo će vam pomoći da regulišete prirodni ciklus spavanja i buđenja.
  • Napravite opuštajuću rutinu za spavanje. To može uključivati toplu kupku, čitanje knjige ili slušanje umirujuće muzike. Izbegavajte gledanje televizije ili korišćenje elektronskih uređaja sat vremena pre spavanja, jer plavo svetlo koje emituju ovi uređaji može da ometa san.
  • Uverite se da je vaša spavaća soba mračna, tiha i hladna. Tama pomaže u podsticanju proizvodnje melatonina, hormona koji podstiče san. Buka i svetlost mogu poremetiti san, pa se pobrinite da vaša spavaća soba bude što tiša i mračnija. Hladna temperatura je takođe idealna za spavanje.
  • Izbegavajte kofein i alkohol pre spavanja. Kofein može ostati u vašem sistemu nekoliko sati i otežati zaspati. Alkohol vas u početku može učiniti pospanim, ali može poremetiti san kasnije tokom noći.
  • Redovno vežbajte. Vežbanje može pomoći da se poboljša kvalitet sna, ali je važno izbegavati vežbanje pre spavanja. Ciljajte da završite sa vežbanjem najmanje tri sata pre nego što odete u krevet.
Ako ne možete da zaspite posle 20 minuta, ustanite iz kreveta i uradite nešto opuštajuće dok ne osetite umor. Ležanje u krevetu budno može dodatno otežati zaspati.
Obratite se lekaru ako imate problema sa spavanjem. Ako ste isprobali gorenavedene savete, a i dalje imate problema sa spavanjem, posetite lekara da biste isključili bilo kakva medicinska stanja.
Praćenje dobrih navika u vezi sa higijenom sna može vam pomoći da dobijete miran san koji vam je potreban da biste ostali zdravi i funkcionisali na najbolji mogući način.

Dobar san

Dobijanje kvalitetnog noćnog sna izuzetno je važno za vaše zdravlje. Zapravo, jednako je važno kao i konzumiranje uravnotežene i hranljive ishrane i vežbanje.

Iako se potrebe za snom razlikuju od osobe do osobe, većina odraslih osoba zahteva između 7 i 9 sati sna noću. Ipak, do 35% odraslih u Sjedinjenim Američkim Državama ne dobija dovoljno sna.

Nedostatak sna može ugroziti vaše zdravlje i bezbednost, zbog čega je neophodno da svakodnevno prioritizujete i zaštitite svoj san.

  • Kratak period spavanja povezan je sa povećanim rizikom od razvoja gojaznosti i dobijanja na težini. Nedostatak sna može povećati vaš apetit i uzrokovati da unesete više kalorija. Konkretno, veća je verovatnoća da ćete jesti namirnice bogate šećerom i mastima. 
  • Dobar san može maksimizovati sposobnosti rešavanja problema i poboljšati memoriju. S druge strane, loš san je pokazao da oštećuje funkciju mozga i sposobnost donošenja odluka.
  • Dobijanje dovoljno sna je pokazano da poboljšava mnoge aspekte sportskog i fizičkog performansa.
  • Spavanje manje od sedam sati noću povezano je sa povećanim rizikom od bolesti srca i visokog krvnog pritiska.
  • Mnoga istraživanja pokazuju snažnu povezanost između hroničnog nedostatka sna i rizika od razvoja dijabetesa tipa 2.
  • Loši paterni spavanja snažno su povezani sa depresijom, posebno kod osoba sa poremećajima spavanja.
  • Dobijanje najmanje 7 sati sna može poboljšati funkciju vašeg imunološkog sistema i pomoći u borbi protiv prehlade.
  • Poremećaj spavanja povezan je sa većim nivoima inflamacije. Tokom vremena, to može povećati vaš rizik od razvoja hroničnih stanja kao što su bolest srca, depresija i Alchajmerova bolest.
  • Nedostatak sna može smanjiti vaše društvene veštine i sposobnost obrade emocija.
  • Veliki nedostatak sna povećava rizik od učešća u saobraćajnim nesrećama ili povreda na radu. To može znatno uticati na vašu sposobnost donošenja ključnih odluka.

Samo još jedna stvar

Isprobajte ovo danas: Naredne sedmice pratite koliko sati sna dobijate svake noći. Ako spavate manje od 7 sati, pokušajte da idete u krevet 30 minuta ranije svaki dan sledeće sedmice. Postepeno povećavajte ovo dok ne dobijete najmanje 7 sati sna svake noći.

Dodaj komentar

Potreban ti je lekar? Pronađi termin na LekarskiPregled.rs

Imamo veliki izbor ordinacija i lekara iz različitih oblasti medicine, što znači da možeš pronaći specijalistu koji će se brinuti o tvom zdravlju na način na koji tebi odgovara. Bez obzira da li tražiš pedijatra, ginekologa ili specijalistu za neku drugu oblast, mi ćemo ti pomoći da pronađeš idealnog lekara.

Zakazivanje pregleda online, brzo i jednostavno, gde god da se nalaziš. Ne gubi vreme čekajući u redu ili tražeći slobodan termin, već jednostavno poseti lekarskipregled.rs i zakaži pregled u samo nekoliko klika.Brzo, sigurno i praktično. Zakazivanje pregleda nikada nije bilo lakše!

Čitaj još tekstova

Razumeti glavobolju: više od samo bola u glavi
Razumeti glavobolju: više od samo bola u glavi
16.02.2024. 7 min

Glavobolja je neizbežna saputnica ljudskog iskustva, jedna od onih dosadnih i često bolnih pojava koja nas može preplaviti u najneočekivanijim trenucima. Često je tretiramo olako, možda kao posledicu stresa ili umora.

Escherichia coli: bakterija koja izaziva kontroverze u svetu mikrobiologije
Escherichia coli: bakterija koja izaziva kontroverze u svetu mikrobiologije
01.02.2024. 9 min

Escherichia coli, često poznata kao E. coli, je bakterija koja je postala poznata širom sveta, ali ne samo zbog svoje prisutnosti u crijevima ljudi i životinja. Ova bakterija je često centralna figura u istraživanjima u oblasti mikrobiologije.

Bypass želuca: gastric bypass - roux-en-y
Bypass želuca: gastric bypass - roux-en-y
31.01.2024. 14 min

Hirurgija za bypass želuca, poznata i kao "Roux-en-Y," predstavlja medicinski postupak za gubitak telesne težine. Ovaj postupak deluje modifikacijom vašeg digestivnog sistema.

Dodatni Medicinski Alati

Medicinski kalkulatori su online alati putem kojih možete veoma lako, unošenjem traženih vrednosti da izračunate određene parametre vezane za stanje vašeg organizma.

Uloguj se i pošalji komentar

Imaš nalog? Odlično. Uloguj se!

Ako nemaš, napravi nalog.
Registracija traje manje od 10 sekundi!

Zdravo slovo

Zdravo slovo blog je sastavni deo platforme Lekarskipregled.rs i ima za cilj da informiše pacijente o raznim temama. Takođe, jedan od ciljeva je da pacijenti razumeju značaj preventivnih lekarskih pregleda.
Zdravlje ne sme da čeka!

Još ovakvih tekstova pravo na vaš email