Naš sistem najbolje funkcionise kada je JavaScript uključen.

Indeks telesne mase (BMI kalkulator)

Indeks telesne mase (BMI: body mass index) je procena telesne masti (masnog tkiva) na osnovu visine i težine. Ne meri telesnu masnoću direktno, ali umesto toga koristi jednačinu za akroksimaciju. BMI može da pomogne u utvrđivanju da li je osoba na nezdravoj ili zdravoj težini.

Visok BMI može da bude znak previše masti na telu, dok nizak BMI može da bude znak premalo masti na telu. Što je veći BMI osobe, veće su šanse za razvoj određenih ozbiljnih stanja, kao što su srčane bolesti, visok krvni pritisak i dijabetes. Veoma nizak BMI takođe može da izazove zdravstvene probleme, uključujući gubitak kostiju, smanjenu imunološku funkciju i anemiju.

Iako BMI može biti koristan u skriningu dece i odraslih za probleme sa telesnom težinom, on ima svoje granice. BMI može da preceni količinu telesne masti kod sportista i drugih ljudi sa veoma mišićavim telima. Takođe može da potceni količinu telesne masti kod starijih odraslih osoba i drugih ljudi koji su izgubili mišićnu masu. Proverite svoj BMI koristeći naš BMI kalkulator

Izračinajte svoj telesni indeks masti (BMI)

20.0

Normalna težina

20 kg
100 cm
BMI BMI < 18 18 < BMI < 24.9 25 < BMI < 29.9 30 < BMI < 39.9 BMI > 40
Rezultat Neuhranjenost Normalna telesna masa Prekomerna telesna masa Gojaznost Patološka gojaznost

BMI se izračunava deljenjem težine osobe kvadratom svoje visine. Da biste izračunali BMI, unesite visinu u santimetrima (sm) i težinu u kilogramima (kg). BMI se izračunava na isti način za ljude svih uzrasta. Međutim, BMI se tumači drugačije za odrasle i decu.

Indeks telesne mase i zdravlje

Ljudi dobijaju na težini kao rezultat energetskog disbalansa. Telu je potrebna određena količina energije iz hrane da bi funkcionisalo. Ova energija se dobija u obliku kalorija. Vaša težina će obično ostati generalno ista kada konzumirate isti broj kalorija koliko vaše telo koristi ili "sagoreva" svaki dan. Ako unosite više kalorija nego što sagorevate, vremenom ćete se ugojiti.

Energetski disbalans je svakako jedan od najvećih saradnika u dobijanju na težini. Međutim, vaša idealna težina je pre svega određena genetike, kao i vrstama namirnica koje jedete i koliko vežbate. Ako imate visok BMI, važno je da ga spustite kako biste bili na zdravom statusu težine. Visok BMI je povezan sa većim rizikom od razvoja ozbiljnih zdravstvenih stanja, kao što su:

  • srčane bolesti
  • visok LDL holesterol
  • visok krvni pritisak
  • bolest jetre
  • osteoartritis
  • dijabetes
  • šlog
  • kamen u žuči
  • određeni karcinomi, uključujući rak dojke, debelog creva i bubrega

Nova studija, međutim, ukazuje na to da je telesna masnoća, a ne BMI, više povezana sa navedenim zdravstvenim rizicima. Možete smanjiti telesne masti i doći do zdravije težine tako što ćete vežbati najmanje tri puta nedeljno.

Takođe bi trebalo da se pridržavate određenih navika u ishrani, kao što je ishrana samo kada ste gladni, da se hranite umno i birate dijetu koja je bogata celim, neprocesuiranom hranom. Takođe možete imati koristi od nutricionističkog savetovanja. Dijetetičar vas može naučiti koje namirnice da jedete i koliko hrane treba da jedete da biste smršali.

Kao što visoki BMI može da izazove zdravstvene probleme, tako može i veoma nizak BMI. Nedostatak dovoljne telesne masti može dovesti do:

  • gubitak kostiju
  • smanjena imunološka funkcija
  • srčani problemi
  • anemija nedostatka gvožđa

Ako imate nizak BMI, razgovarajte o svojoj težini sa svojim lekarom. Ako je potrebno, povećanje količine hrane koju jedete svakog dana ili smanjenje količine vežbanja može vam pomoći da se ugojite. Nutricionista vam takođe može pomoći da naučite kako da se ugojite na zdrav način.

Podeli Tekst Sa Prijateljima